آهک به انگلیسی

صفحه اصلی>بلاگ>آهک به انگلیسی

آهک به انگلیسی

اسامی آهک به انگلیسی

آهک به انگلیسی دارای اسامی مختلفی است همانطور که این ماده در زبان فارسی هم با نام های گوناگون شناخته می شود. دلیل تعدد اسامی آهک در انگلیسی ، تنوع و انواع گوناگون آن است که از نظر شیمیایی و فیزیکی با هم فرق دارند. همان طور که خودرو یک نام مشخص است که کلمه معلومی به نام Automobile در انگلیسی دارد اما هر یک از برند ها و انواع آن نام های مخصوص به خود را دارند. حال به معرفی نام های آهک به انگلیسی و انواع آن می پردازیم.

Lime

در حالت کلی نام آهک به انگلیسی Lime می شود. اگرچه این واژه به بعضی مضامین دیگر بخصوص “لیمو ترش” هم اشاره می کند. چنانچه در زبان انگلیسی بخواهند به مفهوم کلی آهک خام و فراوری نشده اشاره نمایند از واژه لایم استفاده می کنند.

Limestone

این واژه به تفکیک از کلمات Lime به معنی آهک و stone به معدنی سنگ تشکیل شده ، عبارتی است که مفهوم سنگ اهک را می رساند. سنگ آهک ماده خام و اولیه اهک بوده و از معادن استخراج می شود. این ماده برای مصارف ساختمان سازی استفاده می گردد. سنگ آهک در حقیقت همان سنگ کربنات کلسیم است که دارای فرمول CaCO3 می باشد اما به دلیل این که از این سنگ معدنی ، اهک تولید می شود آن را لایم استون می نامند.

Quicklime

از نظر تحت اللفظی ، آهک فوری معنی می دهد ولی در واقع quicklime به نوع خاصی از اهک اطلاق می شود که از حرارت دیدن سنگ آهک تولید شده و بسیار خالص است. این نوع آهک که با اسامی آهک زنده ، آهک پخته شده و آهک آب نخورده هم معروف می باشد در انگلیسی دارای نام های Quicklime , burnt lime , unslaked lime , pebble lime , calcia است. فرمول شیمیایی آهک زنده با آهک خام متفاوت بوده و به صورت اکسید کلسیم می باشد بنابراین آهک زنده در انگلیسی را Calcium Oxide هم می نامند.

Calcined lime

واژه انگلیسی Calcination طبق تعریف اتحادیه بین‌المللی شیمی محض و کاربردی به معنای “حرارت دادن در دمای بسیار بالا در هوا یا اکسیژن” است. با توجه به اینکه سنگ آهک را برای خالص سازی در دمای بسیار بالایی حرارت می دهند ، بنابراین به آن آهک کلسینه Calcined lime گفته می شود. آهک کلسینه در حقیقت همان آهک زنده است.

hydrated lime

آهک هیدراته هم نوع دیگری از انواع آهک فراواری شده از سنگ خام آن می باشد. این ترکیب شیمیایی از تماس آهک زنده با آب تشکیل شده است. در علم شیمی ، واکنش هیدراسیون یا هیدراتاسیون به یک واکنش شیمیایی اطلاق می گردد که در آن ماده ای با آب ترکیب می شود. طی این واکنش ، آب به یک ماده غیر اشباع که معمولا خاصیت قلیایی دارد اضافه می شود. آهک زنده quicklime اگر با آب ترکیب شده یا اصطلاحا آبدار شود به آن آهک هیدراته به انگلیسی hydrated lime می گویند.

آهک هیدراته نام های دیگری مانند آهک آبخورده ، آهک شکفته شده و آهک مرده هم داشته و در انگلیسی اسامی Slaked lime , Calcium(II) hydroxide , Pickling lime , Hydrated lime , Portlandite , Calcium hydrate , Calcium dihydroxide  را دارد. به این دلیل که آهک هیدراته از فرمول شیمیایی هیدروکسید کلسیم تشکیل شده است آن را Calcium hydroxide هم می نامند.

Dolomite

نوع دیگری از سنگ آهک هم در طبیعت وجود دارد که فرمول شیمیایی آن کربنات کلسیم نیست بلکه کربنات کلسیم منیزیم می باشد. با وجود دارا بودن یک یون اضافی اما همچنان این ماده آهک است. آهک دولومیتی Dolomite یک سنگ کربناته خشک بوده و با توجه به فرمول آن در انگلیسی به نام calcium magnesium carbonate شناخته می شود.

بد نیست با برخی اصطلاحات مربوط آهک در انگلیسی که کاربرد زیادی دارند نیز آشنا شوید:

کوره آهک پزی : Lime Kiln

فرایند های فراوری آهک : calcination و Hydration

آهک خوراکی : Food grade limestone

آهک پودر شده : Micronized Lime

3.9/5 - (10 امتیاز)
2019-09-16T14:52:43+00:00

ثبت ديدگاه

Call Now Button