آهک برای حشرات

صفحه اصلی>بلاگ>آهک برای حشرات

آهک برای حشرات

کاربرد آهک برای دفع حشرات

آهک یک ماده طبیعی و غیر سمی است که تاثیر چشمگیری در دفع آفات و حشرات خانگی و باغی دارد. آهک برای کنترل حشرات و آفات بخصوص کنترل حشرات پرنده و خزنده به خوبی طعمه گذاری عمل می کند. این ماده که از سنگ آهک به دست می آید یک عنصر فراوان در همه جا است که حاوی مغادیر زیادی کلسیم و منیزیم بوده و حالت قوی قلیایی دارد. این ویژگی های آهک می تواند خاک را به محلی غیر قابل زندگی برای حشرات تبدیل نماید.

چه نوعی از آهک برای کنترل حشرات و آفات مناسب است؟

آهک هیدراته که نوعی پودر آهک سفید رنگ است می تواند اجزاء بدن حشرات و آفات را خشک کند و در نتیجه به عنوان یک ماده حشره کش استفاده می شود. در صورت که ذرات ریز آهک به بدن حشرات بچسبد آن ها را در عرض چند دقیقه خفه می کند.

در پنجمین کنفرانس سالانه کشاورزی پایدار ویرجینیا در ایالات متحده ، مقالات متعددی در زمینه عملکرد مناسب آهک هیدراته جهت از بین بردن طیف وسیعی از آفات کشاورزی نظیر شته ، کک ، سوسک ، مورچه ، سفیدک انگور و سوسک خیار ارائه شد.

آهک برای حشرات و آفات, دفع حشرات خانگی و باغی با آهک, آهک برای کنترل آفت و جوندگان,

دفع حشرات گلدان و باغچه

آهک ضد حشرات می تواند این موجودات موذی را چه خزنده باشند و چه پرنده ، در باغات و یا گلدان ها نابود کند. البته برای خاک های حساس (باغاتی که دارای خاک آهکی و قلیایی هستند) توصیه می شود از ترکیب آهک با نسبت مساوی خاکستر استفاده گردد. آهک را در اطراف گیاهان به صورت یک حلقه بر روی خاک بریزید و یا آن را بر روی برگ و شکوفه های انگور یا گیاهان مختلف اسپری کنید.

کرم ها ، حلزون ها و دیگر حشرات خزنده که از ساقه گیاهان بالا رفته و یا به داخل ریشه گیاهان نفوذ می کنن را می توان به روش پاشیدن حلقه پودر آهک و خاکستر به دور گیاهان از بین برد. در صورت نزدیک شدن حشرات و آفات خزنده به گیاه ، آهک موجب خفه شدن آن ها خواهد شد.

استفاده از آهک برای حشرات پرنده

یک روش پایه ای برای مقابله با حشرات پرنده ای که به باغات و مزارع هجوم می آورند استفاده از پودر پاشی آهک است. این کار یک محافظت بسیار خوب از گیاهان ، گل ها و میوه در برابر هجوم کنه ، عنکبوت ، مگس سفید ، شته و دیگر آفات ریز پرنده ایجاد می کند.

در این روش می توان پودر آهک را بوسیله دستگاه پودر پاش استفاده نمود و یا آن را در آب حل کرده و با سم پاش یا اسپری بر روی برگ و شکوفه ها محلول پاشی نمود. البته دقت نمایید که محلول آهک در صورت ورود به سیستم گوارشی برای سلامت کودکان یا حیوانات خانگی می تواند مضر باشد.

دفع حشرات خانگی

برای از بین بردن حشرات خانگی هم می توان از آهک استفاده شود. برای این منظور ، آهک هیدراته پودری و پودر سنگ آهک را در مسیر حرکت حشرات در خانه بریزید. بهتر است مقداری خاکستر هم با آهک ترکیب نمایید تا چسب بهتری داشته و سریع تر حشرات را از بین ببرد. مصرف آهک حشرات برای از بین بردن مورچه ، موریانه و سوسک های ریز بسیار عالی است. احتیاط کنید که آهک را در محل هایی دور از دسترس و محل بازی کودکان بریزید.

آهک برای کنترل جوندگان

بسیاری اعتقاد دارند که استفاده از آهک می تواند از ایجاد محل های تجمع جوندگانی مانند موش در اطراف خانه و باغ ها جلوگیری نماید. جوندگان می توانند خسارات زیادی به محصولات کشاورزی وارد کنند. همچنین حضور آن ها در منازل بسیار مشمئز کننده بوده و سبب ایجاد بیماری می شود. آهک ارزان ترین و یکی از کارامد ترین مواد مقابله با جوندگان است و آن ها را از محیط های زندگی دور نگه می دارد.

4.3/5 - (29 امتیاز)
2019-10-06T20:20:57+00:00

ثبت ديدگاه

Call Now Button