انواع پودر سنگ

صفحه اصلی>بلاگ>انواع پودر سنگ

انواع پودر سنگ

انواع پودر سنگ کیسه ای و فله ای در رنگ بندی های متنوع و تولید شده از سنگ های مختلف توسط کارخانه آهک پارس شیمی عرضه می گردد. انواع پودر سنگ از کوبش سنگ های مختلف موجود در معادن تولید می شود. پودر سنگ یا خاک سنگ یک ماده ساختمانی و صنعتی بسیار پر کاربرد است که در ساخت و ساز و تولید محصولات متفاوت بکار می رود. از جمله انواع پودر سنگ که از سنگ های رسوبی ، آذرین و دگرگونی تولید می گردد می تواند پودر سنگ آهک ، پودر سنگ کربنات کلسیم ، پودر سنگ مرمریت ، گرانیت ، بنتونیت ، شن و ماسه و … را نام برد که به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

پودر سنگ بنتونیت

پودر بنتونیت به عنوان یک عامل جذب بسیار قوی حاوی مواد معدنی مفید شناخته می شود. بنتونیت قادر است تا چندین برابر وزن خود آب جذب نماید و به همین خاطر در مناطق خشک و کم بارش در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. البته خاک سنگ بنتونیت در تولید خوراک دام و طیور ، تهیه قالب های ریخته گری ، تولید مواد داروئی و بهداشتی ، رنگ بری و تصفیه روغن هم کاربرد دارد.

پودر سنگ آهک

پودر سنگ آهک که پودر سنگ کربنات کلسیم هم نامیده می شود بسیار فراوان و در دسترس بوده و قیمت ارزانی هم دارد. کارخانه تولیدی پارس شیمی بزرگ ترین تولید کننده خاک سنگ آهک ، این محصول را در بسته بندی های متنوع و یا به صورت فله و در گرید های مختلف در اختیار بخش های تولیدی و صنعتی کشور قرار می دهد. پودر سنگ آهک پر کاربرد است و از آن در ساختمان سازی ، تولید محصولات کاربردی ، تولید مواد شیمیایی ، تولید کاغذ ، فولاد سازی ، تصفیه آب و فاضلاب ، استخراج نفت و گاز ، کشاورزی ، پرورش دام و طیور و … استفاده می نماییم.

پودر شن و ماسه

پودر شن و ماسه که پودر سنگ کوارتز یا سیلیس هم نام دارد از سختی بسیار زیادی برخوردار است و کاربرد های مختلفی در بخش های ساختمانی و صنعتی دارد.

پودر سنگ مرمریت

پودر سنگ مرمر بسیار شبیه به پودر سنگ آهک است زیرا هر دو ماده از خانواده کربنات کلسیم هستند. خاک سنگ مرمر به صورت سفید و رنگی و در رنگ های مختلفی مانند قرمز و خاکستری تولید می شود. این محصول به عنوان فیلر جهت تولید محصولات مختلف مصرف می گردد. همچنین در تولید فیلتر ، مصالح ساختمانی و در پرورش دام و طیور کارایی دارد.

پودر سنگ گرانیت

سنگ گرانیت سنگی بسیار سخت و دارای انواع مختلفی به نام های ریولیت ، بازالت ، دیوریت و غیره است. معمولا سنگ های این دسته ، تیره بوده و رنگ های متنوعی دارند. اهمیت خاک سنگ گرانیت بیشتر در صنایع ساختمانی و راه سازی است اما کاربرد های دیگری نظیر مجسمه سازی و ضدعفونی هم دارد.

پودر سنگ دولومیت

دولومیت همان سنگ آهک می باشد که با منیزیم ترکیب شده است. این محصول خلوص پایین تری نسبت به آهک معمولی دارد به همین دلیل خاک سنگ تولید شده از آن ، قیمت ارزانی دارد. از نظر کارایی هم دولومیت تفاوتی با پودر آهک معمولی ندارد اما به دلیل خلوص پایین تر باید به میزان بیشتری مورد استفاده قرار گیرد.

انواع پودر سنگ مورد مصرف در ایران

معادن سنگ گوناگونی در کشور وجود دارد که برخی دارای کیفیت ممتاز می باشند و اکثر صنایع برای مصارف خود ، علاقه بیشتری به آنها دارند. پودر سنگ جوشقان به دلیل اینکه از معادن سنگ بسیار با کیفیتی تهیه می گردد و رنگ سفید درخشان و یک دستی دارد ، بسیار مورد توجه است. همچنین پودر سنگ قم هم از کیفیت مرغوبی برخوردار می باشد و همچنین ارزان قیمت است.

در صورت تمایل به خرید انواع پودر سنگ با کیفیت ها و قیمت های متناسب با نیاز خود ، به صورت فله ای یا کیسه شده و در دانه بندی های متفاوت و رنگ های متنوع ، با بخش بازرگانی کارخانه پارس شیمی تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
2020-05-06T12:07:44+00:00

ثبت ديدگاه

Call Now Button