پودر سنگ به انگلیسی

صفحه اصلی>بلاگ>پودر سنگ به انگلیسی

پودر سنگ به انگلیسی

پودر سنگ به انگلیسی دارای نام ها ، اصطلاحات و تعاریف مختلفی است زیرا انواع گوناگونی دارد. پودر سنگ یا خاک سنگ به انگلیسی به طور معمول با اصطلاحات stone powder یا stone dust و یا حتی rock flour شناخته می شود. اما بسته به نوع پودر سنگ و روش تولید آن ، اسامی متنوعی دارد. در این مطلب به معرفی تعریف های مختلف پودر سنگ به انگلیسی در فرهنگ های لغت معتبر انگلیسی و معرفی انواع خاک سنگ می پردازیم.

پودر سنگ در طبیعت در اثر فشار حرکتی لایه های سنگین بالایی بر لایه های سنگی زیرین خود ایجاد می شود. بیشترین میزان خاک سنگ در طبیعت در بخچال های طبیعی بوجود می آید. پودر سنگی که به این روش ایجاد می گردد در انگلیسی به نام Rock Flour نامیده می شود.

در صورتی که پودر سنگ را در کارخانه سنگ کوبی و بوسیله ابزار های صنعتی مخصوص در اندازه کاملا پودری و ریز تولید نماییم ، در انگلیسی به آن Stone Powder ، Stone Dust یا Powdered Stone می گویند. اگر سایز ذرات پودر سنگ درشت بوده و حالت پودری نداشته باشد ، در انگلیسی Crushed Stone نام دارد. همچنین اگر خاک سنگ تولید شده از سنگ مشخصی باشد ، به نام سنگ هم اشاره می شود مثلا اگر پودر سنگ آهک باشد با نام Limestone powder معروف است.

تعریف پودر سنگ در فرهنگ لغات شناخته شده

دیکشنری merriam-webster پودر سنگ را مواد سنگی به خوبی کوبیده شده به صورت طبیعی یا صنعتی می داند.

در فرهنگ لغات Farlex از خاک سنگ به عنوان پودر بسیار ریزی از سنگ های کوبیده شده در یخچال های طبیعی یاد شده که به لحاظ شیمیایی ، هوازده نمی شود.

تعریف سایت ویکی‌پدیا به این صورت است که پودر سنگ ، ذرات بسیار ریز و پودر شده سنگ های موجود در رودخانه ها می باشد که با فرسایش یخچال های طبیعی و یا کوبش صنعتی در کارخانجات تولید می شود. پودر سنگ به علت فشار زیاد یخچال های عظیم و سنگین بر روی لایه های زیرین خود بوجود می آید. سایت ویکیپدیا تعریف دیگری از Crushed Stone دارد و آن را نوعی مصالح ساختمانی می داند که از کوبش سنگ های موجود در معادن توسط انسان می داند.

فرهنگ لغت Oxford هم مانند دیگر دیکشنری ها ، خاک سنگ را از کوبش سنگ ها در طبیعت در اثر فشار یخچال های طبیعی معرفی کرده است.

Rate this post
2021-02-21T09:17:05-01:00

ثبت ديدگاه

Call Now Button