کربنات کلسیم دامی

صفحه اصلی>بلاگ>کربنات کلسیم دامی

کربنات کلسیم دامی

کربنات کلسیم دامی چیست

کربنات کلسیم دامی مهم ترین منبع تغذیه انواع دام در گاوداری ها ، مرغداری ها و مراکز پرورش گوسفند و بز است. کربنات کلسیم خوراک دام  در واقع همان سنگ آهک می باشد که دارای فرمول شیمیایی CaCO3 و ویژگی های شیمیایی و فیزیکی خاصی است. در پرورش دام گوشتی و شیری ، بدن گاو و گوسفند نیازمند تامین مقدار کافی کلسیم است. این کلسیم باید از طریق جیره غذائی ، مکمل های خوراکی و یا دارو برای گله تامین گردد. از جمله مهمترین مکمل های خوارکی مورد استفاده در صنعت پرورش دام و طیور می توان به کربنات کلسیم خوراکی (سنگ آهک) و صدف خوراکی اشاره نمود.

مشخصات کربنات کلسیم دامی

کربنات کلسیم خوراک دام و طیور را کلسیم کربنات و آهک مورد مصرف در صنایع ساختمانی و دیگر مشاغل متفاوت است. این محصول باید دانه بندی پودر و ریز داشته و به صورت پودر سنگ کربنات کلسیم کوبیده شود. همچنین خلوص کلسیمی آن در حدود 36 تا 38 درصد است تا میزان کافی کلسیم را در اختیار دام قرار دهد. بدیهی است که کربنات کلسیم خوراک دام و طیور باید عاری از هر گونه مواد سمی و زیان آور برای سلامت گله باشد.

دلیل مصرف کربنات کلسیم خوراک دام

عنصر کلسیم نقش حیاتی در تشکیل و تقویت استخوان های موجودات زنده و جلوگیری از ابتلاء به بیماری های اسکلتی دارد. همچنین تولید شیر و حفظ کیفیت شیر هم وابسته به تامین مقدار مناسب کلسیم در بدن گوساله و گوسفند است. کلسیم فاکتور رشد بسیار با اهمیتی می باشد و کمبود آن در جیره غذائی می تواند منجر به پوکی استخوان ، ضعف ، شکستگی و دفورمه شدن اسکلتی گردد و سلامت گله را به خطر می اندازد. کلسیم علاوه بر تاثیر بر استخوان ، برای ماهیچه ها ، عملکرد سیستم عصبی و تشکیل پوسته تخم مرغ هم موثر است. مزایای کاربرد کربنات کلسیم دامی عبارتست از:

  • بهبود رشد و میزان سلامت دام
  • افزایش مقدار شیر دهی گله و رشد کیفیت آن
  • پیشگیری از پوکی و نرمی و مشکلات استخوانی
  • بهبود متابولیسم آنزیمی و هرمونی
  • پیشگیری از اسپاسم عضلانی و معضلات عصبی

خرید کربنات کلسیم دام

کارخانه آهک پارس شیمی بزرگترین تولید کننده کربنات کلسیم ، سنگ آهک و فراورده های آن ، سابقه طولانی در تامین کربنات کلسیم دامی و مکمل های خوراکی لازم مطابق با استاندارد های لازم در این صنعت دارد. فروش کربنات کلسیم خوراک دام و طیور به صورت پودر و میکرونیزه ، سفید رنگ ، تصفیه شده و در بسته بندی های کیسه ای یا جامبوبگ عرضه می شود. برای خرید کربنات کلسیم دام و یا اخذ اطلاعات لازم با بخش بازرگانی پارس شیمی تماس حاصل فرمایید.

4/5 - (5 امتیاز)
2020-12-09T13:03:36-01:00

ثبت ديدگاه

Call Now Button