آنالیز آهک هیدراته

صفحه اصلی>بلاگ>آنالیز آهک هیدراته

آنالیز آهک هیدراته

آنالیز آهک هیدراته

آنالیز آهک هیدراته به منظور آگاهی از ترکیبات موجود در این محصول و نیز خلوص آن برای استفاده در صنایع و کاربرد های مختلف است. آهک هیدراته محصول شیمیایی بسیار پر کاربردی می باشد و از آن در صنایع و مشاغل زیادی از جمله ساختمان سازی ، تولید کاغذ و مقوا ، تصفیه آب آشامیدنی ، صنایع شیمیایی ، پخت و پز و خنثی سازی اسید ها استفاده می شود. با توجه به اینکه در هر کاربردی باید از مواد تشکیل دهنده آن با خبر باشیم ، بنابراین نیاز به آنالیز آهک هیدراته داریم.

سنگ آهک موجود در معادن علاوه بر عناصر تشکیل دهنده خود ، حاوی عناصر مختلف دیگری همچون آهن ، منیزیم ، سیلیس ، آلومینیوم ، استرانسیوم و … هم هست. شاید در برخی مشاغل مثلا برای تهیه ملات باتارد یا ترکیب پودر سنگ آهک با سیمان برای بند کشی ، این ناخالصی ها اهمیت چندانی نداشته باشند، ولی مصارف حساسی مثل کاربرد های آزمایشگاهی ، خوراکی و غذائی و تولید برخی رزین ها نیازمند آهک هیدراته با خلوص بالا هستند.

در بعضی از کاربرد ها باید میزان آهن موجود در آهک پایین باشد زیرا در ترکیب یا دیگر مواد اولیه ، مشکلاتی را ایجاد می کند. و یا اینکه ممکن است مقدار زیاد آلومینیوم یا سیلیس باعث معضلاتی شود. در این صورت می توان به روش های خاصی مانند استفاده از سنگ آهک با کیفیت تر و یا انجام مراحل و فرایند های تصفیه بیشتر ، آنالیز آهک هیدراته متناسب با مصرف را تولید نمود. روش تولید آهک هیدراته نیز بر کیفیت آن موثر خواهد بود. برای مثال ، کیفیت آهک صنعتی با نوع تولید شده به روش سنتی متفاوت است. همچنین کنترل میزان حرارت اعمال شده در فرایند پخت هم اهمیت دارد. در آخر ، روش شکفته کردن آهک پخته شده بسیار مهم است. مجموع عواملی که گفته شد ، در آنالیز آهک هیدراته دخیل هستند.

 

جدول آنالیز آهک هیدراته

نام مادهنشان شیمیاییمقدار
اکسید کلسیمCaO70 – 99 درصد
اکسید منیزیمMgO0 – 2 درصد
کلرCl0 – 1 درصد
افت حرارتیL.O.I20 – 25
اکسید آلومینیومAl2O30 – 0.5 درصد
اکسید سیلیسیمSiO20 – 0.5 درصد
اکسید آهنFe2O30 – 1 درصد
اکسید گوگرSO30 – 0.5 درصد
اکسید استرانسیومSrO0 – 2 درصد

 

جدول بالا ، آنالیز آهک هیدراته برای استفاده در مصارف روزانه و معمول است. همان طور که در این جدول مشاهده می نمایید ، مواد ناخالص زیادی در ترکیب آهک هیدراته وجود دارد که در کیفیت آن موثر است. وجود برخی از این عناصر در بعضی از موارد کاربرد آهک تاثیرگذار است بنابراین پیش از اینکه اقدام به مصرف آهک هیدراته کنید ، می توانید آنالیز آهک هیدراته را تهیه نموده و ناخالصی های آن را بررسی نمایید.

کارخانه آهک هیدراته پارس شیمی ، یکی از بزرگترین تولید کنندگان آهک در کشور است که این محصول را با کیفیت ها و قیمت های مختلفی تولید می نماید. آهک هیدراته پارس شیمی برای مصرف در تمامی صنایع و مشاغل مرتبط مناسب می باشد و از نظر قیمت ، بسیار رقابتی و به صرفه است. تولید آهک در این مجموعه با استفاده از تجهیزات پیشرفته و دقیقی انجام می گیرد و بنابراین می توانیم کیفیت و عناصر موجود در آن را کنترل نماییم. برای اخذ اطلاعات بیشتر و یا خرید آهک هیدراته با بخش بازرگانی کارخانه آهک پارس شیمی تماس حاصل نمایید.

3.3/5 - (3 امتیاز)
2021-05-10T10:31:38+00:00

ثبت ديدگاه

Call Now Button