آهک زنده پودری میکرونیزه

صفحه اصلی>بلاگ>آهک زنده پودری میکرونیزه

آهک زنده پودری میکرونیزه

آهک زنده پودری میکرونیزه یک محصول شیمیایی بسیار پر کاربرد در صنایع مختلف از جمله تولید سیمان است. آهک در همه انواع آن از جمله سنگ آهک خام ، پودر سنگ آهک ، آهک پخته شده یا همان آهک زنده و آهک هیدراته دارای کاربرد های فراوانی در صنایع و مشاغل گوناگون از جمله ساختمان سازی ، راه سازی ، تولید مصالح ساختمانی نظیر سیمان ، ملات و بلوک ، شفته ریزی ، تولید لاستیک و پلاستیک ، تولید مواد شیمیایی ، تولید کاغذ و … است.

تولید پودر آهک زنده میکرونیزه

برای تولید آهک زنده باید از سنگ آهک استفاده نماییم. مراحل تولید آن به این صورت است که ابتدا سنگ آهک از معادن سنگ استخراج و به کارخانه منتقل می شود. در مرحله بعدی سنگ ها را با استفاده از فک های سنگ شکن خرد می کنیم. سپس آن را به کوره آهک پزی انتقال می دهیم. کوره آهک پزی یک کوره بسیار بزرگ است که حرارتی در حدود هزار درجه سانتی گراد را برای مدتی مشخص به سنگ آهک اعمال می کند. این حرارت زیاد موجب می شود تا ناخالصی های موجود در آهک ، بخصوص دی اکسید کربن از آن خارج شده و آهک خالص شود. آهک خالص که به اسامی آهک پخته شده و آهک زنده هم معروف است دارای فرمول شیمیایی اکسید کلسیم می باشد.

آخرین مرحله در تولید آهک زنده پودری میکرونیزه ، دانه بندی آن است زیرا آهک پخته شده به صورت کلوخه و ریگ است و برای مصرف در همه‌ صنایع از جمله تولید سیمان مناسب نیست. برای میکرونیزه کردن آهک زنده از تجهیزات خاصی همچون آسیاب بالمیل استفاده می کنیم. درنهایت آن را از سرند های مخصوصی با مش بندی متفاوت عبور می دهیم تا پودر آهک زنده به اندازه های دلخواه بدست آید.

آیا آهک میکرونیزه با پودر آهک زنده میکرونیزه تفاوت دارد؟

نکته جالب در مورد آهک این است که هم آهک خام و هم انواع فراوری شده آن را می توان به صورت پودر و میکرونیزه تولید نمود. اما آهک میکرونیزه با پودر آهک زنده میکرونیزه متفاوت است. پودر سنگ آهک میکرونیزه از سنگ آهک یا همان سنگ کربنات کلسیم تولید می شود که فرمول شیمیایی به صورت CaCO3 می باشد در حالی که آهک زنده پودری میکرونیزه از آهک پخته شده تولید می شود و فرمول شیمیایی آن به صورت CaO است. این دو محصول از نظر کاربرد هم با هم متفاوت هستند. برای مثال با پودر سنگ آهک در ترکیب با آب و مواد دیگری مثل سیمان و ماسه می توان ملات تهیه نمود اما اهک زنده را نمی توانیم در تهیه ملات استفاده کنیم زیرا این ماده در ترکیب با آب ، واکنش شیمیایی ایجاد می کند که نتیجه آن تولید حرارت و ایجاد مواد دیگری به نام آهک هیدراته یا آهک شکفته شده است.

فروش آهک زنده پودری میکرونیزه

کارخانه آهک پارس شیمی بزرگترین تولید کننده انواع آهک و پودر سنگ از جمله سنگ آهک ، آهک زنده میکرونیزه و کلوخه و آهک هیدراته است. این مجموعه از بهترین و با کیفیت ترین انواع سنگ آهک موجود در معادن کشور استفاده نموده و همچنین محصولات خود را با بکار گیری تجهیزات کوبشی و آسیاب های پیشرفته ، کوره آهکپزی مدرن و پرسنل حرفه ای تولید می نماید. برای آگاهی از قیمت آهک زنده پودری میکرونیزه و یا خرید این محصول با بخشی بازرگانی کارخانه آهک پارس شیمی تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
2021-11-03T09:09:22-01:00

ثبت ديدگاه

Call Now Button